Greg Zeschuk opowiedział o koncepcji tworzenia historii w grach. Założyciel BioWare podał przykłady wykorzystania opowieści w Dragon Age: Origins.
Jeden z założycieli
BioWare, Greg Zeschuk, w wywiadzie dla serwisu
Crispy Gamer, roztoczył wizję narracji i opowieści w grach. Interesujące są pomysły, które zostały wprowadzone do
Dragon Age: Origins. Według Zeschuka ciekawa opowieść może być nagrodą za osiągnięcia w grze.
„Nagradzanie graczy za osiągnięcia w grze jest już naturalne. A nagrodą może być narracja. To jedna z tych ekscytujących rzeczy, których nauczyliśmy się podczas tworzenia gier. Nie zawsze musi to być wielki lśniący miecz. To może być drobna zmiana w sposobie postrzegania świata gry lub drobny okruch historii, który naprawdę dodaje coś do opowieści. W świecie Dragon Age: Origins są to rozrzucone po całym świecie księgi. Jest ich całe mnóstwo. Kiedy je znajdziesz możesz je przeczytać. Są interesujące, dobrze napisane i opowiadają szczegółową historię świata. Jeśli je przeczytasz, nagle zdasz sobie sprawę, idąc w jakieś konkretne miejsce, że mówią ci o nim coś ważnego.”
Jest to ciekawe podejście do idei przedstawiania świata. Jesteśmy ciekawi, jak sprawdzi się to w działaniu. Tymczasem zainteresowanych pełnym wywiadem
zapraszamy tutaj.
Źródło:
Adam "Wolvie" Wieczorek - gram.pl
|
Klemens
|
2009-09-22 18:31:03
|
|